Szeretettel köszöntelek a SÍ és SNOWBOARD klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SÍ és SNOWBOARD klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SÍ és SNOWBOARD klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SÍ és SNOWBOARD klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SÍ és SNOWBOARD klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SÍ és SNOWBOARD klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SÍ és SNOWBOARD klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SÍ és SNOWBOARD klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Friaul síterepei sokáig téli álmukat aludták, azonban az elmúlt években valami megmozdult és évről évre folyamatos fejlesztéseknek és olykor nagyra törő terveknek lehetünk szemtanúi. Azokban, akik már síztek Friaul sípályáin talán már megfordult egyszer a gondolat; miért is fejlesztenek?
Bár a kérdés elsőre banálisnak tűnhet, de mégsem az, ugyanis annak alapja teljesen jogos, hiszen a síterepeken szinte alig lézengenek a téli sportolók, miközben a szomszédos Karintiában zsúfolásig tele vannak a hegyek. Friaul térsége iparilag fejletlen, fokozatos elvándorlás és elöregedés sújtja, és ilyen vidékeken bizony nagylelkű az uniós kassza. Másrészt az itteni síterepek a Promotour égisze alatt üzemelnek, ami egy állami cég. Elsősorban e kettő tényezőnek köszönhetik a friauli síközpontok megállíthatatlan előremenetelüket.
Sella Nevea
A festői környezetben fekvő Sella Neveán az idei szezon legfőbb újdonsága a közel 15 millió euróért felépített új kabinos felvonó! Az új felvonó a korábbi kabinost fogja leváltani, és része a két éves fejlesztési projektnek. A fejlesztés utolsó fázisa majd csak a 2008-as szezontól esedékes; ekkor végre összekötik Sella Neveát a hegy másik oldalán és már egyben Szlovéniában fekvő Kanin síparadicsomával, így egy meglehetősen komoly és freeride szempontjából egyáltalán nem lebecsülendő sípályarendszer jöhet létre. A 2008 nyarán megépítendő felvonó az előzetes hírek alapján egy funifor típusú nagykabinos lesz.
Tarvisio - Monte Lussari
Tarvisióban sem tétlenkednek, s ahogy az elmúlt szezonban, idén is a Priesnig és a Lussari hegyek közbefogta gerincén számolhatunk fejlesztésekkel. Tarvisio kétségtelenül gyönyörű pályákat és javarészt modern felvonókat vonultat fel kínálatában, de mégis; a Lussari hegy és a síterep többi része közti összeköttetés eddig meglehetősen gyengéje volt a síterepnek, ugyanis kizárólag igen lapos, köznyelven "botozós" pályák kötik össze egymással a két részt.
Idén a tavaly felhúzott négyüléses végállomásától egy újabb duplaszékest terveznek a Lussari felé. A libegőhöz természetesen sípályát is terveztek, igaz sítechnikailag nézve sokat nem várhatunk el ettől, hiszen egy meglehetősen lapos kék pályáról van szó. Igaz a kezdők biztosan élvezni fogják.
Egy év múlva az új duplaüléses völgyállomásától egy négyszékest terveznek, egészen fel a Lussari hegyig, természetesen sípályával egyetemben. Ezzel létrejönn a gerincen a rendszer összeköttetése, aminek különösen az enyhébb tavaszi napokon van óriási jelentősége, lévén ilyentájt nem egyszer kellett hóproblémával küszködni, lenn a völgyben.
Már augusztusban elkezdték a Lussari VK pályával párhuzamosan futó lesiklópálya létesítését, de ahogy a négyszemélyes libegő, úgy ez a lejtő is majd a 2008/2009-es szezonban fog szerephez jutni.
Ravascletto - Monte Zoncolan
A Ravaslettotól induló korábbi nagykabinost egy gyorsabb és modernebb funiforra cserélik, a funifor nagykabinjában egyszerre akár 100 fő is utazhat! Ugyanakkor búcsút inthetünk a szintén Ravasclettoból induló duplaszékesnek, ami lényegében a mellette futó piros pályát szolgálta ki. A felvonó napjainkra azonban már elavulttá vált, ráadásként decemberben már a Zoncolan tetejéről lesízhetünk egészen a völgyig, így ezáltal is szükségtelenné vált ez a sílift. Az új sípálya mérföldkőnek tekinthető, hiszen eddig azok, akik lenn, Ravascletton parkoltak le a nap végén felvonózára kényszerültek. Az idei szezontól azonban ez már a múlté!
Forni di Sopra
A tavaly felállított négyüléses felvonó után a friauli síközpont újabb liftet épít, ezúttal egy duplaülésest, ami a síközpont legmagasabb pontjáig visz fel. Ezzel Forni di Sopra egy igazi 21. századi sítereppé nőtte ki magát; a kezdőpályákat nem számítva kizárólag az elmúlt években épített ülőfelvonók szolgálják ki a lejtőket, ráadásul immáron minden egyes lesiklópálya hóágyúzható, így a hóinséges időszakokban is bátran tervezhetünk Forni di Soprára egy síelést.
www.sielok.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!