Szeretettel köszöntelek a SÍ és SNOWBOARD klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SÍ és SNOWBOARD klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SÍ és SNOWBOARD klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SÍ és SNOWBOARD klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SÍ és SNOWBOARD klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SÍ és SNOWBOARD klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SÍ és SNOWBOARD klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SÍ és SNOWBOARD klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
16 éve | Balti Áron | 0 hozzászólás
A SKIINTERKRITERIUM versenyt 1972 óta rendezik meg az utóbbi években 13-15 ország fiataljai részvételével.
|
|
Sí, snowboard a múlté! Itt a lapát!
Megszokhattuk már, hogy azokban az országokban ahol jól élnek az emberek és sok idejük van, egyre-másra õrölt sportágakat találnak fel! A legújabb a lapátsí vagy lapátboard?!Amilyen sok élményt tudnak nyújtani a hegyek télen, legalább annyi veszélyt is rejtenek. Az egyik legalattomosabb veszélyforrás a lavina. A terep és a hó kellõ ismeretével jelentõsen csökkenthetjük ezt a tényezõt.
Hódeszkás ratrakkal ütközött Nassfelden és túlélte Hír dátuma: 2008. január 02. | Szerzõ: Batus (Forrás: sielok.hu)
Sajnos már egyáltalán nem mondható szokatlannak, az a baleset, amely vasárnap este történt Nassfelden. A pályazárás után egy német hódeszkás még a pálya melletti Hüttében iszogatott egy kicsit, majd az esti sötétben próbált lecsúszni, amikor egy éppen a pályán dolgozó ratrakkal ütközött.
Hiába zárják le a pályákat öt vagy hat órától, sokan szeretik úgy befejezni a napot, hogy egy pálya melletti vendéglõben jó néhány ital kíséretében búcsúztassák el a napi síelést, aztán még valahogy le kell csúszni a hegy aljába.
Hatvanadik születésnapját ünnepli a SalomonHír dátuma: 2008. január 03. | Szerzõ: Batus (Forrás: sielok.hu)
Bármiben elérni a hatvanadik évfordulót kétségtelenül nagyszerû teljesítménynek számít. Az egykori francia sportszergyártó, a Salomon januárban ünnepli megalakulásának hatvanadik évfordulóját. Visszatekintve egy dolog biztos, a Salomon múltja sokkal szebben mutat, mint a jelene vagy akár a lehetséges jövõje.
Hatvan évvel ezelõtt Francois Salomon kibérelt egy ötven négyzetméteres üzletet Annecy óvárosában és a család megkezdte a sífelszerelések, azon belül is a kötések gyártását.
Friaul síterepei sokáig téli álmukat aludták, azonban az elmúlt években valami megmozdult és évrõl évre folyamatos fejlesztéseknek és olykor nagyra törõ terveknek lehetünk szemtanúi. Azokban, akik már síztek Friaul sípályáin talán már megfordult egyszer a gondolat; miért is fejlesztenek?
Bár a kérdés elsõre banálisnak tûnhet, de mégsem az, ugyanis annak alapja teljesen jogos, hiszen a síterepeken szinte alig lézengenek a téli sportolók, miközben a szomszédos Karintiában zsúfolásig tele vannak a hegyek.
Szinte el sem lehet úgy képzelni egy szezont az élénk éjszakai életérõl (is) ismert Ischgl síparadicsomában, hogy ne épülne egy új felvonó, így van ez idén is. A Fimbabahnt varázsolják újjá, pontosabban a korábbi hatszemélyes kabinos teljesen leszerelik, és a kiszolgáló épületeit részben vagy teljesen lebontják és újjáépítik.
A megújult Fimbabahn immáron nyolcüléses lesz, de legfõbb újdonsága mégsem az, hogy a korábbi kabinok helyett két fõvel több téli sportolót tudnak befogadni, hanem az, hogy a kabin ülései fûtést kapnak!
A Karintia és Salzburg határán fekvõ népszerû síparadicsomban az elmúlt évekhez hasonlóan az idén is számolhatunk fejlesztésekkel, ezúttal - mint sok más osztrák síterep - a hóágyúrendszert bõvítik, de lesz új sípálya és egy alagút is, de nézzük csak meg közelebbrõl a projekteket.
Alagút a Stamperlnél
Aki a Gamskogel pályájáról a Tschaneck irányába akart átjutni, annak egy autóutat kellett kereszteznie. Igaz táblák kihelyezésével, mind a síelõt, mind az autóst figyelmezették a veszélyre, lassításra, de mégis néha adódtak kellemetlen és veszélyes szituációk.
Oberatuern ismét egy nagy lépést tett, hogy továbbra is méltó tagja legyen a "legmodernebb osztrák síterepek" klubjának. Az elõzõ években a vendégéjszakák számát tekintve bekerültek az osztrák TOP 10-be. Ebben mi is közremûködtünk, hiszen tavaly 30 százalékkal több magyar ment ide síelni.
A Hundskogel duplaszékes immáron a múlté, ugyanis nyáron felállították az új Hundskogel hatülésest. Elõdjétõl nem csak a nagyobb kapacitásában különbözik, hanem, hogy ez lesz Obertauernon a második olyan libegõ, aminek üléseit fûtéssel látják el.
Néhány évvel ezelõtt vették fel a kapruniak az Ecosign síterep tervezõ céggel a kapcsolatot, hogy közösen dolgozzanak ki egy hosszú távú fejlesztési menetrendet. Évrõl-évre nagyobb beruházásoknak lehetünk majd szemtanúi. A tervek szerint 2010-ig 40 millió eurót költenek a salzburgi gleccsersíterep átszabására.
A júniustól szorgosan épített Kristallbahn a fejlesztések egyik fontos állomása.
A Kristallbahn a korábbi Krefelderhüttenliftet váltja le, és mivel a felvonó hosszabb lesz, illetve részben más útvonalon fut, így új pályaterületeket csatol be a rendszerbe.
Bár honfitársaink körében talán még kevésbé ismert és látogatott, azonban Serfaus egyike Ausztria legjobb síközpontjainak. A 2007/2008-as szezontól ismételten óriási változások lesznek a tiroli síparadicsomnak. Két húzófelvonót hatszemélyes ülõfelvonók váltanak fel, az Arrezjoch-, és a Moosbahn.
Arrezjochbahn
Serfausnak kétségtelenül egyik árnyoldala volt a Masner húzólift, ugyanis gyönyörû lejtõket szolgált ki a csákányos, így sokan keresték fel a síközpont ezen részét, ami állandó sorokat és várakozási idõket jelentett.
A Zillertal Arena a legnagyobb összefüggõ sípályarendszer a tiroli Ziller völgyben. A hamisíthatatlan tiroli hangulatot elsõrangú pályák és a legmodernebb liftek teszik teljessé. Az idei szezon sem múlik el kisebb-nagyobb fejlesztések nélkül. Több modern liftet is átadnak a Ziller völgyében.
Ahorn-Mayrhofen
Mayrhofenben tavaly adták át a nagyközönség számára az új kabinost, azonban ezzel a fejlesztések nem álltak meg, sõt mintha most kezdõdtek el volna úgy igazán!
Az elegáns tiroli üdülõhely igencsak belehúzott; az idén három kabinos épül fel a síterepen! A Top Schermerbahn 3000, a Hohe Mut Bahn és a Gaisbergbahn. A síterep ezekkel a fejlesztésekkel is igazolja, hogy nem hiába árusítják itt Ausztria egyik legdrágább síbérleteit.
Hohe Mut technikai adatai:
Kapacitás: 2400 fõ/óra
Szintkülönbség: 736 m
Völgyállomás: 1906 m
Hegyállomás: 2643 m
Utazási idõ: 4 perc
Top Schermerbahn 3000
Kapacitás: 2400 fõ/óra
Szintkülönbség: 500 m
Völgyállomás: 2422 m
Végállomás: 2922 m
Mindhárom kabinos nyolcszemélyes lesz, a Gaisbergbahn esetében nem egy teljesen különálló kabinos felvonóról van szó, hanem gyakorlatilag a Hohe Mut egyik szekciója lesz.
Az osztrák Autóklub (ÖAMTC) múlt heti kiadványában az üzemanyagárakat hasonlítja össze Ausztria több körzetében. Talán nem meglepetés, de minél nyugatabbra megyünk Ausztriában, annál többet kell fizetni az üzemanyagért. A felmérés szerint legdrágábban Salzburg tartomány síterepei mellett kell tankolni.
Ha Tirolban, Vorarlbergben, vagy Salzburg tartományban kell megállni tankolni, akkor számítsunk arra, hogy az osztrák átlagárakhoz képest is többet kell majd fizetnünk a benzinért vagy a gázolajért.
Csak szerdán számoltak be a svájci híradások egy olyan balesetrõl, amely Szenteste történt. A svájci Saas Fee síterephez tartozó Mittelallalin körzetben egy helyi síelõ a gleccseren letért a kijelölt pályáról és késõbb egy huszonöt méter mély hasadékba zuhant. Miután kimentették, azonnal kórházba szállították.
A baleset még hétfõ délután történt. A riasztás után számos hegyimentõ, egy orvosi csapat és két helikopter is a baleset helyszínre érkezett.
Sajnos már egyáltalán nem mondható szokatlannak, az a baleset, amely vasárnap este történt Nassfelden. A pályazárás után egy német hódeszkás még a pálya melletti Hüttében iszogatott egy kicsit, majd az esti sötétben próbált lecsúszni, amikor egy éppen a pályán dolgozó ratrakkal ütközött.
Hiába zárják le a pályákat öt vagy hat órától, sokan szeretik úgy befejezni a napot, hogy egy pálya melletti vendéglõben jó néhány ital kíséretében búcsúztassák el a napi síelést, aztán még valahogy le kell csúszni a hegy aljába.
A tervek szerint szerda délután megkezdődött a szezon az eplényi Skiarénában. A többnapos intenzív hóágyúzásnak köszönhetően az 1-es pálya alsó szakaszát lehet használni az első napon. Amennyiben a hóágyúzás a terveknek megfelelően folytatódik, akkor hétvégére már újabb pályákon lehet síelni.
A síterep webkamerájának képe az első csúszásokról:
2007. december 30-án 17 órától hajnali 2-ig elõszilveszteri bulit rendezünk a visegrádi Nagyvillám Sípályán. Várunk minden régi és új sí és snowboardos barátunkat egy jó hangulatú közös bulira, melyen "képletesen" át lehet síklani az új évbe.
Természetesen nyitva lesz a síbüfénk a terasszal, mûködni fog a dupla tolókaros felvonó és a Magyarországon újdonságnak számító tubing (traktorbelsõs lecsúszás) pályánk is. A hangsúlyt a siklásra és a havas sportokkal kapcsolatos eszmecserére szeretnénk helyezni, de nem fog hiányozni természetesen a bulihoz elengedhetetlen jó zene sem.
Véget ért a két ünnep közötti periódus, amikor szinte csak zsúfolt terepeket találunk idehaza, de Európa legtöbb terepén ugyanez a helyzet ilyenkor. Az elmúlt napokban csak azokon a síterepeken lehetett itthon síelni, ahol mûködtek a hóágyúk. A tegnapi havazás nem hozott drasztikus javulást a hazai pályák állapotában.
Sajnos az elmúlt napokban nem a sípályák környékén havazott a legintenzívebben hazánkban. A legnagyobb havazást a dél-nyugati régió kapta, ahol 20-30 cm között változik a hó vastagsága.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu